czwartek, 18 sierpnia 2016

Chałwa sezamowo-słonecznikowa

Pyszna! Ciągnąca się jak sezamki, zalepiająca zęby i palce... a przy tym zdrowa, bez dodatku syropu glukozowo-fruktozowego i utwardzonego tłuszczu. Zamiast tego znajdziecie drogocenny słonecznik, który lekko podprażony pięknie pachnie i wspaniale wzbogaca smak chałwy. Do masy można dodać kakao lub posiekane orzechy :)


Składniki:
  • 200 g sezamu
  • 2-3 łyżki miodu
  • 1/2 szklanki słonecznika
  • 1 łyżka oleju kokosowego
 Sezam i słonecznik podprażyć lekko na suchej patelni, aż zacznie ładnie pachnieć. Zmielić w młynku do kawy lub blenderze kielichowym (idealny będzie Thermomix). Olej kokosowy rozpuścić i wymieszać z resztą składników. Powstałą masę umieścić w keksówce lub silikonowej foremce. Wyrównać i docisnąć do dna. Schłodzić.

Wartości odżywcze:
1939 kcal  (polecam jeść małe porcje ze względu na wysoką zawartość tłuszczy)
B: 58,8 g
T: 166,7 g
W: 72,1 g

Smacznego!

4 komentarze:

  1. sama jeszcze nigdy nie robiłam chałwy, muszę spróbować
    Zapraszam do moich przepisów :) kurczak z kwiatami cukinii

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam sezam :) takimi domowymi chałwami często aż za bardzo się objadam ;) pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. To takie proste połączenie, a ze słonecznikiem jeszcze nigdy nie robiłam. :P Zawsze stawiam na czystą sezamową albo z kakao.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie upraż słonecznik na patelni :) pięknie pachnie :)

      Usuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)