niedziela, 6 marca 2016

Ekstrymalnie czekoladowe ciasto z kremem śmietankowym

Uwierzycie, że w calutkim cieście nie ma ani grama mąki? Ja na początku nie mogłam i sprawdzałam trzy razy czy czegoś nie pomyliłam :) Ciasto jest genialne... ciężkie, sycące i bardzo czekoladowe. Konsystencją przypomina brownie, ale zapewniam Was, że jest 100 razy lepsze i bardziej wilgotne :) W przepisie znajdziecie aż 300 g czekolady... dużo, ale raz na jakiś czas można zaszaleć :)




Składniki:
  • 125 g masła
  • 2 łyżki oleju
  • 300 g gorzkiej czekolady
  • 6 jajek
  • 2 łyżki kakao
  • 90 g cukru
Masło,olej i czekoladę  umieścić w miseczce i rozpuścić w mikrofali lub przełożyć do garnuszka i roztopić na kuchence. Wymieszać do otrzymania gładkiego sosu.

Do innej miski wbić 2 całe jajka i 4 żółtka (białka zachować).  Dodać kakao i zmiksować. o masy jajecznej wlać sos czekoladowy i zmiksować do połączenia. Pozostałe białka ubić na sztywno i wmieszać delikatnie (w trzech partiach) do masy. Tortownicę 20 cm wyłożyć papierem i przelać ciasto. Piec 35 minut w 180*C.

Krem:
  • 250 g mascarpone
  • 250 g śmietanki 30%
  • 3 łyżki cukru pudru
Składniki umieścić w misie miksera i ubić na sztywny krem.

Wystudzone ciasto (może opaść) posmarować kremem. Podawać schłodzone :)

Smacznego! 

Przepis ze strony kwestiasmaku.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)