czwartek, 23 lipca 2015

Dietetyczne batoniki bounty

Kiedyś miałam słabość do batoników Bounty... nie Snickers'y, Mars'y czy inne, ale właśnie te podwójne małe słodkości. Dziś zapraszam na dietetyczną wersję tych pyszności. Do ich przygotowania wykorzystałam serek "Mój ulubiony" z Wielunia - możecie zastąpić go dowolnym serkiem śmietankowym, ale należy pamiętać o sprawdzeniu smaku masy. Batoniki cieszą się ogromną popularnością wśród Czytelników! 





Składniki:
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 1-2 łyżeczki miodu
  • mleko - ilość taka, aby zlepić wiórki - zaczęłabym od 1/2 szklanki 
  • 100 g serka kremowego - u mnie "Mój ulubiony" z Wielunia
Dodatkowo:
  • 100-200 g gorzkiej czekolady
  Wiórki umieścić w garnku, dodać mleko i miód. Gotować, aż wiórki nieco się zlepią. Wystudzić. Dodać serek i utrzeć łyżką na gładką pastę. Nabierać łyżką masę i formować batoniki. Ułożyć na talerzu i włożyć do zamrażarki na pół godziny. 

Czekoladę roztopić, batoniki obtoczyć w czekoladzie i umieścić w lodówce do stężenia.

Podawać.

Smacznego!

19 komentarzy:

  1. Takie bounty to cudeńka, nie to co te sklepowe świństwa! Piękne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super! też muszę popróbować z domowymi batonikami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką inna śmietanę mogę wykorzystać ? Może być 36% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi to byc serek/twarozek - cos co sklei batoniki. W przypadku plynnej smietany nie bedzie to mozliwe.

      Usuń
  4. Zrobiłam dzisiaj, z podanych proporcji wyszło mi dwanaście batoników. Niestety połowy nie obtoczyłam w czekoladzie, bo w swojej naiwności myślałam, że 100 g wystarczy. I największą bolączką jest to, że kiedy masa się przegryzła, cała słodycz zanikła i narzeczony nie chce tych batoników jeść.
    Ale przepis bardzo ciekawy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Batoniki można dowolnie dosłodzić wg upodobań lub po prostu obtoczyć je w mlecznej czekoladzie - ja nie lubię bardzo słodkich rzeczy :)

      Usuń
  5. czy zamiast serka może być twarożek śmietankowy???

    OdpowiedzUsuń
  6. Batoniki sa mega :)
    orietujesz sie ile kalorii maja ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kokos a te batoniki wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak długo można przechowywać te batony?

    OdpowiedzUsuń
  9. W poszukiwaniu zdrowej wersji mojego ulubionego batona, odwiedziłam ten blog. Myślisz, że można przechowywać je w zamrażarce jako deska ratunkowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) jedyne o czym trzeba pamiętać to szczelnie zamknąć pojemnik, aby zabezpieczyć batoniki przed innymi zapachami :)

      Usuń
  10. ile batoników wychodzi z podanych składników ?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)