czwartek, 23 lipca 2015

Dietetyczne batoniki bounty

Kiedyś miałam słabość do batoników Bounty... nie Snickers'y, Mars'y czy inne, ale właśnie te podwójne małe słodkości. Nawyki się zmieniają i tak przyszło mi zrezygnować ze sklepowych słodyczy. Już ponad rok udaje mi się unikać takich rzeczy. Przeszłam na racjonalne odżywianie i jestem z tego bardzo dumna :) Moim nowym hobby jest przygotowywanie zdrowych wersji przeróżnych słodyczy. Dziś zapraszam na dietetyczną wersję moich ukochanych batoników Bounty. Do ich przygotowania wykorzystałam serek "Mój ulubiony" z Wielunia - możecie zastąpić go dowolnym serkiem śmietankowym, ale należy pamiętać o sprawdzeniu smaku masy.






Składniki:
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 1-2 łyżeczki miodu
  • mleko - ilość taka, aby zlepić wiórki - zaczęłabym od 1/2 szklanki 
  • 100 g serka kremowego - u mnie "Mój ulubiony" z Wielunia
Dodatkowo:
  • 100-200 g gorzkiej czekolady
  Wiórki umieścić w garnku, dodać mleko i miód. Gotować, aż wiórki nieco się zlepią. Wystudzić. Dodać serek i utrzeć łyżką na gładką pastę. Nabierać łyżką masę i formować batoniki. Ułożyć na talerzu i włożyć do zamrażarki na pół godziny. 

Czekoladę roztopić, batoniki obtoczyć w czekoladzie i umieścić w lodówce do stężenia.

Podawać.

Smacznego!

17 komentarzy:

  1. Takie bounty to cudeńka, nie to co te sklepowe świństwa! Piękne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super! też muszę popróbować z domowymi batonikami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką inna śmietanę mogę wykorzystać ? Może być 36% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi to byc serek/twarozek - cos co sklei batoniki. W przypadku plynnej smietany nie bedzie to mozliwe.

      Usuń
  4. Zrobiłam dzisiaj, z podanych proporcji wyszło mi dwanaście batoników. Niestety połowy nie obtoczyłam w czekoladzie, bo w swojej naiwności myślałam, że 100 g wystarczy. I największą bolączką jest to, że kiedy masa się przegryzła, cała słodycz zanikła i narzeczony nie chce tych batoników jeść.
    Ale przepis bardzo ciekawy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Batoniki można dowolnie dosłodzić wg upodobań lub po prostu obtoczyć je w mlecznej czekoladzie - ja nie lubię bardzo słodkich rzeczy :)

      Usuń
  5. czy zamiast serka może być twarożek śmietankowy???

    OdpowiedzUsuń
  6. Batoniki sa mega :)
    orietujesz sie ile kalorii maja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok 69 kcal bez czekolady, z jedną łyżeczką miodu :)

      Usuń
  7. Uwielbiam kokos a te batoniki wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak długo można przechowywać te batony?

    OdpowiedzUsuń
  9. W poszukiwaniu zdrowej wersji mojego ulubionego batona, odwiedziłam ten blog. Myślisz, że można przechowywać je w zamrażarce jako deska ratunkowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) jedyne o czym trzeba pamiętać to szczelnie zamknąć pojemnik, aby zabezpieczyć batoniki przed innymi zapachami :)

      Usuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)