środa, 15 czerwca 2016

Fit sernik orzechowy z truskawkami na czekoladowym spodzie

Idzie lato, są truskawki! Mnóstwo truskawek! Aż proszą się o wykorzystanie ich w deserach i ciastach. Marzył mi się sernik.... biały, kremowy, z dodatkiem świeżych truskawek, na chrupiącym spodzie... Tak właśnie powstał ten deser. Spód możecie wykonać z dowolnych płatków, u mnie były to owsiane. Jako słodzika użyłam syropy karmelowego Walden Farms, który dodatkowo pysznie smakuje. Do masy serowej dodałam prawie całą szklankę truskawek! Deser jest znakomitym źródłem białka i sprawdzi się jako zamiennik tradycyjnych serników.




Spód:
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżeczki syropu karmelowego Walden Farms 0 kcal
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1 łyżka wody
Płatki zmielić na mąkę, dodać pozostałe składniki i wymieszać. Wylepić masą spód tortownicy 18 cm i schłodzić w lodówce.

Masa:
  • 500 g twarogu
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki orzechów brazylijskich lub innych np. włoskich
  • 2 spore łyżeczki miodu
  • 1 szklanka pokrojonych truskawek

Orzechy zalać wrzątkiem i odstawić na 10 minut. Po tym czasie zmiksować. Dodać twaróg i pozostałe składniki oprócz truskawek i zmiksować na gładką masę. Delikatnie wmieszać truskawki. Masę wyłożyć na schłodzony spód. Umieścić w zamrażarce na całą noc.

Sernik należy przechowywać w zamrażarce lub usztywnić go żelatyną namoczoną w wodzie i roztopioną. Wierch udekorować truskawkami. Wyjąć godzinę przed podaniem.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Czy zamiast syropu karmelowego może być miód ? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)