niedziela, 11 października 2015

Czekoladowe brownie bananowe

Nie wiem jak to się stało, ale nie robiłam nigdy prawdziwego brownie. Jak już robić to z najlepszego przepisu, z małymi modyfikacjami. W cieście nie znajdziecie ani grama mąki. Brownie jest idealne - wilgotne, słodkie, gliniaste i niesamowicie czekoladowe!


Składniki:
  • 2 banany
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka
  • 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 1 szklanka gorzkiego kakao
  • 125 g gorzkiej czekolady, roztopionej
  • 1/2 szklanki miodu
  • 1/2 łyżeczki sody 
Banany zmiksować na gładkie puree. Dodać jajka, mleko, aromat, kakao, miód i czekoladę.  Zmiksować do uzyskania gładkiej pasty. Na koniec dodać sodę iw krótko zmiksować. Prostokątną formę (np. 28x13) wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać ciasto. Piec 30-40 minut 170*C. Wyjąć, wystudzić.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Bardziej czekoladowe od samej czekolady, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Laktoza występuje przede wszystkim w mleku, więc nie można powiedzieć, że nie ma jej w tym przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w przepisie pominęłam i zapomniałam o tym wspomnieć :) Dziękuję za uwagę :)

      Usuń
  3. Pyszne! Zrobiłam i szczerze polecam. Długo utrzymuje świeżość i jest takie smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)