piątek, 27 marca 2015

Dyniowe placuszki z jogurtem naturalnym i orzechami

Typowo jesienne placuszki jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić je wiosną! Są naprawdę zaskakujące, wyrośnięte, wilgotne, o pięknym kolorze dyni. Wykorzystałam moje zapasy mrożonego puree, które przygotowałam zimą, ale można użyć również świeżej dyni. O tym jak przygotować takie puree możecie przeczytać poniżej. Placuszki podałam z jogurtem naturalnym i posypałam orzechami :)





Składniki:
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 1 jajko
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1-2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 50 g puree z dyni
  Rozgrzać patelnię. Wymieszać wszystkie składniki za pomocą łyżki. Na patelnię nakładamy po 1 łyżce ciasta na placuszek i rozprowadzamy. Jeśli nasza patelnia nie jest teflonowa lub ceramiczna, można przesmarować ją odrobiną oleju/masła/oliwy. Smażymy aż na powierzchni pojawią się pęcherzyki, przewracamy na drugą stronę i smażymy jeszcze chwilę. Podawać z jogurtem naturalnym, posypane orzechami włoskimi.

Puree z dyni:
  •  1 mała dynia
Dynię umyć pokroić na mniejsze kawałki. Skórką w dół ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 190*C przez 50 - 60 minut, aż widelec będzie się łatwo wbijał. Ze skórek wydrążyć miąższ, zmiksować i odmierzyć potrzebną ilość. Resztę zamrozić.

2 komentarze:

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)