wtorek, 7 lipca 2015

Falafel w picie pełnoziarnistej z hummusem i sałatką tabbouleh

Tak jak obiecałam w poprzednich postach - przedstawiam danie rodem z bliskiego wschodu. Oczywiście będą tacy, którzy powiedzą, że do oryginalnego smaku wiele brakuje, ale mam coś na swoją obronę :) Starałam się odtworzyć przysmaki które poznałam na krakowskim Kazimierzu, w ciekawych knajpkach z niecodziennym jedzonkiem. Jestem bardzo zadowolona z efektów mojej pracy. Mogę dodać również, że takie orientalne smaki przypadły do gustu mojej rodzinie i mam przeczucie, że szybko się z nimi nie rozstaniemy :) 


 

Pita:
  • 350 g mąki chlebowej pszennej
  • 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 300 ml ciepłej wody
Drożdże pokruszyć do miseczki, dodać cukier, zalać ciepłą wodą Odstawić na 10 minut. Mąkę przesiać do miski. Dodać sól i rozczyn z drożdży. Wlać wodę i wyrobić gładkie ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok. 1,5 h. Po tym czasie odrywać kawałki ciasta (ok. 75 g), uformować kulkę i rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. Przełożyć na blaszkę i odstawić do wyrośnięcia, ok. 30 minut. Piec 12-14 minut w 200*C.

Falafele:
  • 300 g suchej ciecierzycy
  • 1 cebula
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 ząbki czosnku
  • po pół łyżeczki: mielonej kolendry, cynamonu, kardamonu, chili i sody
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka soli
Dzień przed przygotowywaniem falafeli ciecierzycę należy zalać dużą ilością wody i odstawić na noc, aby napęczniała. Następnego dnia zmielić odcedzoną razem z cebulką. Dodać pozostałe składniki i zagnieść masę. Dodać 2 łyżki wody. Przykryć masę i odstawić do lodówki na pół godziny.
Rozgrzać olej (ok. 2 cm) w dużym garnku. Nabierać porcje masy, ścisnąć z ręce i uformować kulkę.  Na gorący olej wrzucać falafelki i smażyć po 4 minuty z każdej strony. Odkładać na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym.
 
Tabbouleh:
  • 1 główka sałaty lodowej
  • 2 pomidory
  • 1 ogórek zielony
  • 1 papryka czerwona
  • natka pietruszki
  • 1/2 szklanki oliwy
  • kmin rzymski
  • sól
  • pieprz
 Natkę posiekać i posypać solą. Warzywa pokroić w kostkę. Wymieszać, doprawić i polać oliwą.

Sos jogurtowy:
  • 1 szklanka kefiru/jogurtu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • pęczek liści mięty
 Miętę drobno posiekać, wymieszać z przeciśniętym czosnkiem i solą. Całość dodać do kefiru, wymieszać i odstawić do lodówki.

 Pitę rozkroić u góry. Nadziać sałatką i falafelami, polać sosem i zajadać z domowym HUMMUSEM :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)