piątek, 20 lutego 2015

Pierogi leniwe

Dopiero niedawno odkryłam, dlaczego te kluseczki nazywane są leniwymi... są najszybszym pomysłem na obiad, gdy napada nas ochota na danie, które zazwyczaj robiła mama i babcia :) Pierożki (choć dla mnie zawsze będą kluskami ;) są niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. Najlepsze polane roztopionym masłem i posypane cukrem. 




Składniki:
  • 450 g twarogu 
  • 200 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli

Składniki umieścić w misce i posiekać nożem, aby się wymieszały. Zagnieść ciasto lub zarobić mikserem ze spiralnymi końcówkami. Jeśli ciasto jest zbyt lepkie*, można dosypać odrobinę mąki (im mniej tym lepiej). Ciasto podzielić na cztery części. Wyłożyć ma stolnicę oprószoną mąką (każdą część osobno), uformować wałek o średnicy ok. 2 cm, delikatnie przyklepać i nożem lub łopatką odcinać kluseczki (w kształcie rombów - ok. 3 cm). 

W dużym garnku zagotować sporą ilość wody (jak na pierogi), posolić - u mnie dwie łyżeczki. 

Kluseczki wrzucać na wrzątek i gotować ok. 4-5 minut. Odcedzić na sitku.

Podawać polane rozpuszczonym masłem i posypane cukrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)