piątek, 21 sierpnia 2015

Orzechy w miodzie

Kocham orzechy :) Naprawdę, mogę zjeść każdą ich ilość i prawie każdy rodzaj, z wyjątkiem nerkowców ze względu na ich specyficzny posmak. Ostatnio do gustu przypadły mi orzeszki ziemne, które kupiłam w bardzo okazyjnej cenie w hipermarkecie. Inne takie jak orzechy włoskie, makadamia czy też migdały mogą Was odstraszyć ze względu na wygórowaną cenę, ale warto poszukać tańszych u lokalnych sprzedawców. Jeśli już dorwiecie sporą ilość waszych ulubionych spróbujcie koniecznie przygotować je w poniższy sposób. Ja zainspirowałam się smakołykami z Borough Market z tego samego stoiska, na którym spróbowałam tureckich orzeszków w czekoladzie i cynamonie




Takie pyszności można było znaleźć na stoisku :)

Składniki:
  • 2 szklanki orzechów (włoskich, ziemnych, migdałów - wymieszanych lub dowolnych w tej ilości)
  • 1 łyżka miodu
Orzechy podprażyć na suchej patelni, aż zaczną ładnie pachnieć. Dodać miód i mieszając smażyć na bardzo małym ogniu, aż lekko zkarmelizuje.  Przełożyć na papier do pieczenia i zaczekać , a ostygną. Przełożyć do miseczki. Zajadać!

Smacznego

1 komentarz:

  1. Coś wspaniałego! Kocham orzechy w miodzie na kanapce z twarogiem :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)