niedziela, 28 czerwca 2015

Dietetyczna chałwa

 Chałwa to taki przysmak, który albo się uwielbia albo nienawidzi. Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy. Jak wiadomo, sklepowa chałwa to "czyste zło". Utwardzone tłuszcze, syrop glukozowo-fruktozowy i tona kalorii. Zdrowa chałwa to również niemało kalorii, ale tylko tych "dobrych" :) Nasiona sezamu bogate są w białko, witaminy z grupy B, zdrowe tłuszcze omega 3, a także przeciwutleniacze, które spowalniają procesy starzenia się. Taka domowa chałwa to także wiele możliwości do tworzenia nowych smaków, np.chałwa czekoladowa i z bakaliami :)



Składniki:
  • 60 g pasty sezamowej tahini
  • 2 łyżeczki miodu
Składniki na 2 szklanki pasty tahini:
  • 4 szklanki sezamu
  • 1 łyżka oleju
Rozgrzać patelnię, wsypać sezam i partiami i uprażyć- zacznie ładnie pachnieć i lekko zbrązowieje. Przełożyć do misy blendera. Nasiona zmielić na gładką pastę (ja korzystałam z Thermomixa). Można wykorzystać młynek do kawy lub ręczny blender. Gotowa pasta jest gładka i nie ma zawiera widocznych ziaren sezamu. Jeśli wyjdzie za sucha, dodajemy łyżkę oleju i ponownie miksujemy.
 Pastę przekładamy do słoika i przechowujemy w lodówce do 2 miesięcy.
Pastę należy wymieszać z płynnym  miodem i wstawić do lodówki do lekkiego stężenia.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Chałwę pokochałam niedawno, teraz jestem na etapie ciągłego jej jedzenia, niestety tej chemii ze sklepu, nie mogę się zabrać za zrobienie domowej, ale musi być 1000 razy lepsza od kupnej :D

    OdpowiedzUsuń

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)