poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Waniliowe płatki orkiszowe z masłem orzechowym i orzeszkami ziemnymi

Dziś na blogu nowość :) Każdy z nas zna płatki owsiane, ale czy próbowaliście kiedyś płatków orkiszowych? Są to płatki uzyskiwane z ziarna orkiszu. W sklepach znaleźć można płatki instant, czyli błyskawiczne. Charakteryzują się bardzo szybkim czasem przygotowania, ale także mniejszą chłonnością płynów. Należy więc uważać ile mleka wlewamy podczas gotowania :) Dla mnie naturalne płatki orkiszowe smakują jak znane z dzieciństwa Kangus'y. Tym razem zdecydowałam podać je z domowym masłem orzechowym i posypać orzeszkami :)





Składniki:
  • 4 łyżki płatków orkiszowych
  • ok 250 ml mleka
  • 1 łyżka budyniu waniliowego bez cukru
  • 1 łyżka domowego masła orzechowego
  • kilka orzeszków ziemnych
 
Płatki umieścić w garnku i zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować 8 minut. W międzyczasie w filiżance rozmieszać łyżkę proszku budyniowego z trzema łyżkami mleka. 4 minuty przed końcem gotowania wlać do płatków i mieszając gotować aż zgęstnieje.

Przełożyć do miseczki, podawać z masłem orzechowym posypane orzeszkami ziemnymi.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze to bardzo ważna część tej strony :) Służą Wam w wyrażaniu opinii na temat przepisów, ale są także narzędziem, które umożliwia mi kontakt z Czytelnikami. Proszę więc o zachowanie kultury wypowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do korzystania z tej funkcji :)